Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2011

<< Άκουε Ισραήλ, υμείς πορεύεσθε σήμερον εις τόν πόλεμον επί τούς εχθρούς υμών. Μή εκλυέσθω υμών η καρδία μή φοβείσθε, μηδέ θροείσθε, μηδέ εκκλίνετε από προσώπου αυτών ότι Κύριος ο Θεός ημών, ο προπορευόμενος μαθ' υμών συνεκπολεμήσει υμίν τούς εχθρούς υμών, καί διασώσει υμάς >>.

(Δευτερονόμιον Κεφ. κ' εδ. γ'. )

ΚΥΡΙΑΚΗ ΛΕ'.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ

( Από τής 7 - 13 Ιανουαρίου )

Προκείμενον. Ήχος β'.

Γένοιτο, Κύριε, τό έλεός σου εφ' ημάς.

( Ψ. 32, 22 )

Στίχ. Αγαλλιάσθε, δίκαιοι, εν Κυρίω.

( Ψ. 32, 1 )

Πρός Εφεσίους επιστολής Παύλου τό Ανάγνωσμα.

( δ' 7 - 13 )

Αδελφοί, ενί εκάστω ημών εδόθη η χάρις κατά τό μέτρον τής δωρεάς τού Χριστού. Διό λέγει << Αναβάς εις ύψος ηχμαλώτευσεν αιχμαλωσίαν καί έδωκε δόματα τοίς ανθρώποις >>. Τό δέ << ανέβη >> τί εστιν ει μή ότι καί κατέβη πρώτον εις τά κατώτερα μέρη τής γής; Ο καταβάς αυτός εστι καί ο αναβάς υπεράνω πάντων τών ουρανών, ίνα πληρώση τά πάντα. Καί αυτός έδωκε τούς μέν αποστόλους, τούς δέ προφήτας, τούς δέ ευαγγελιστάς, τούς δέ ποιμένας καί διδασκάλους, πρός τόν καταρτισμόν τών αγίων εις έργον διακονίας, εις οικοδομήν τού σώματος τού Χριστού, μέχρι καταντήσωμεν οι πάντες εις τήν ενότητα τής πίστεως καί τής επιγνώσεως τού Υιού τού Θεού, εις άνδρα τέλειον, εις μέτρον ηλικίας τού πληρώματος τού Χριστού.

Εκ τού κατά Ματθαίον αγίου Ευαγγελίου.

( δ' 12 - 17 )

Τώ καιρώ εκείνω, ακούσας ο Ιησούς ότι Ιωάννης παρεδόθη, ανεχώρησεν εις τήν Γαλιλαίαν, καί καταλιπών τήν Ναζαρέτ, ελθών κατώκησεν εις Καπερναούμ τήν παραθαλασσίαν, εν ορίοις Ζαβουλών καί Ναφθαλείμ, ίνα πληρωθή τό ρηθέν διά τού Ησαϊου τού προφήτου, λέγοντος Γή Ζαβουλών καί γή Ναφθαλείμ, οδόν θαλάσσης πέραν τού Ιορδάνου, Γαλιλαία τών εθνών, ο λαός ο καθήμενος εν σκότει είδε φώς μέγα, καί τοίς καθημένοις εν χώρα καί σκιά θανάτου φώς ανέτειλεν αυτοίς. Από τότε ήρξατο ο Ιησούς κηρύσσειν καί λέγειν Μετανοείτε ήγγικε γάρ η βασιλεία τών ουρανών.

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

ΚΥΡΙΑΚΗ ΛΔ'.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ

( Από τής 30 Δεκεμβρίου έως 5 Ιανουαρίου )

Προκείμενον. Ήχος α'.

Σώσον, Κύριε, τόν λαόν σου καί ευλόγησον τήν κληρονομίαν σου.

( Ψ. 27, 9 )

Στίχ. Πρός σέ, Κύριε, κεκράξομαι, ο Θεός μου.

( Ψ. 27 , 1 )

Πρός Τιμόθεον Β' επιστολής Παύλου τό Ανάγνωσμα.

( δ' 5-8 )

Τέκνον Τιμόθεε, νήφε εν πάσι, κακοπάθησον, έργον ποίησον ευαγγελιστού, τήν διακονίαν σου πληροφόρησον. Εγώ γάρ ήδη σπένδομαι, καί ο καιρός τής εμής αναλύσεως εφέστηκε. Τόν αγώνα τόν καλόν ηγώνισμαι, τόν δρόμον τετέλεκα, τήν πίστιν τετήρηκα λοιπόν απόκειταί μοι ο τής δικαιοσύνης στέφανος, όν αποδώσει μοι ο Κύριος εν εκείνη τή ημέρα, ο δίκαιος κριτής, ου μόνον δέ εμοί, αλλά καί πάσι τοίς ηγαπηκόσι τήν επιφάνειαν αυτού.

Εκ τού κατά Μάρκον αγίου Ευαγγελίου.

( α' 1-8 )

Αρχή τού ευαγγελίου Ιησού Χριστού, Υιού τού Θεού. Ως γέγραπται εν τοίς Προφήταις, ιδού εγώ αποστέλλω τόν Άγγελόν μου πρό προσώπου σου, ός κατασκευάσει τήν οδόν σου έμπροσθέν σου. Φωνή βοώντος εν τή ερήμω Ετοιμάσατε τήν οδόν Κυρίου, ευθείας ποιείτε τάς τρίβους αυτού. Εγένετο Ιωάννης βαπτίζων εν τή ερήμω καί κηρύσσων βάπρισμα μετανοίας εις άφεσιν αμαρτιών. Καί εξεπορεύετο πρός αυτόν πάσα η Ιουδαία χώρα καί οι Ιεροσολυμίται, καί εβαπτίζοντο πάντες εν τώ Ιορδάνη ποταμώ υπ' αυτού, εξομολογούμενοι τάς αμαρτίας αυτών. Ήν δέ Ιωάννης ενδεδυμένος τρίχας καμήλου καί ζώνην δερματίνην περί τήν οσφύν αυτού, καί εσθίων ακρίδας καί μέλι άγριον. Καί εκήρυσσε λέγων Έρχεται ο ισχυρότερός μου οπίσω μου, ού ουκ ειμί ικανός κύψας λύσαι τόν ιμάντα τών υποδημάτων αυτού. Εγώ μέν εβάπτισα υμάς εν ύδατι αυτός δέ βαπτίσει υμάς εν Πνεύματι αγίω.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΛΓ'.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ

( Από τής 26-29 Δεκεμβρίου )

Προκείμενον. Ήχος πλ. δ'.

Θαυμαστός ο Θεός εν τοίς αγίοις αυτού.

( Ψ. 67, 36 )

Στίχ. Εν εκκλησίαις ευλογείτε τόν Θεόν.

( Ψ. 67, 27 )

Πρός Γαλάτας επιστολής Παύλου το Ανάγνωσμα.
( α' 11-19 )
Αδελφοί, γνωρίζω υμίν τό ευαγγέλιον τό ευαγγελισθέν υπ' εμού ότι ουκ έστι κατά άνθρωπον ουδέ γάρ εγώ παρά ανθρώπου παρέλαβον αυτό ούτε εδιδάχθην, αλλά δι' αποκαλύψεως Ιησού Χριστού. Ηκούσατε γάρ τήν εμήν αναστροφήν ποτε εν τώ Ιουδαϊσμώ, ότι καθ' υπερβολήν εδίωκον τήν εκκλησίαν τού Θεού καί επόρθουν αυτήν, καί προέκοπτον εν τώ Ιουδαϊσμώ υπέρ πολλούς συνηλικιώτας εν τώ γένει μου, περισσοτέρως ζηλωτής υπάρχων τών πατρικών μου παραδόσεων. Ότε δέ ευδόκησεν ο Θεός ο αφορίσας με εκ κοιλίας μητρός μου καί καλέσας διά τής χάριτος αυτού αποκαλύψαι τόν Υιόν αυτού εν εμοί, ίνα ευαγγελίζωμαι αυτόν εν τοί έθνεσιν, ευθέως ου προσανεθέμην σαρκί καί αίματι, ουδέ ανήλθον εις Ιεροσόλυμα πρός τούς πρό εμού αποστόλους, αλλά απήλθον εις Αραβίαν, καί πάλιν υπέστρεψα εις Δαμασκόν. Έπειτα μετά έτη τρία ανήλθον εις Ιεροσόλυμα ιστορήσαι Πέτρον, καί επέμεινα πρός αυτόν ημέρας δεκαπέντε. Έτερον δέ τών αποστόλων ουκ είδον ει μή Ιάκωβον τόν αδελφόν του Κυρίου.

Εκ τού κατά Ματθαίον αγίου Ευαγγελίου.

( β' 13-23 )

Αναχωρησάντων τών Μάγων, ιδού Άγγελος Κυρίου φαίνεται κατ' όναρ τώ Ιωσήφ, λέγων Εγερθείς παράλαβε τό Παιδίον καί τήν Μητέρα αυτού καί φεύγε εις Αίγυπτον, καί ίσθι εκεί, έως άν είπω σοι μέλλει γάρ Ηρώδης ζητείν τό Παιδίον τού απολέσαι αυτό. Ο δέ εγερθείς, παρέλαβε τό Παιδίον καί τήν Μητέρα αυτού νυκτός καί ανεχώρησεν εις Αίγυπτον, καί ήν εκεί έως τής τελευτής Ηρώδου, ίνα πληρωθή τό ρηθέν υπό τού Κυρίου διά τού Προφήτου λέγοντος Εξ Αιγύπτου εκάλεσα τόν Υιόν μου. Τότε Ηρώδης ιδών ότι ενεπαίχθη υπό τών Μάγων, εθυμώθη λίαν, καί αποστείλας ανείλε πάντας τούς παίδας τούς εν Βηθλεέμ καί εν πάσι τοίς ορίοις αυτής από διετούς καί κατωτέρω, κατά τόν χρόνον όν ηκρίβωσε παρά τών Μάγων. Τότε επληρώθη τό ρηθέν υπό τού Ιερεμίου τού προφήτου λέγοντος Φωνή εν Ραμά ηκούσθη, θρήνος καί κλαυθμός καί οδυρμός πολύς Ραχήλ κλαίουσα τά τέκνα αυτής, καί ουκ ήθελε παρακληθήναι, ότι υοκ εισί. Τελευτήσαντος δέ τού Ηρώδου ιδού Άγγελος Κυρίου κατ' όναρ φαίνεται τώ Ιωσήφ εν Αιγύπτω, λέγων Εγερθείς παρέλαβε τό Παιδίον καί τήν Μητέρα αυτού καί πορεύου εις γήν Ισραήλ τεθνήκασι γάρ οι ζητούντες τήν ψυχήν τού Παιδίου. Ο δέ εγερθείς παρέλαβε τό Παιδίον καί τήν Μητέρα αυτού καί ήλθεν εις γήν Ισραήλ. Ακούσας δέ ότι Αρχέλαος βασιλεύει επί τής Ιουδαίας αντί Ηρώδου τού πατρός αυτού, εφοβήθη εκεί απελθείν χρηματισθείς δέ κατ' όναρ ανεχώρησεν εις τά μέρη τής Γαλιλαίας, καί ελθών κατώκησεν εις πόλιν λεγομένην Ναζαρέτ, όπως πληρωθή τό ρηθέν διά τών Προφητών ότι Ναζωραίος κληθήσεται.

Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2011

ΚΥΡΙΑΚΗ ΛΒ'.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΕΩΣ

( Από τής 18 - 24 Δεκεμβρίου )

Προκείμενον. Ήχος Βαρύς.

Ευλογητός εί, Κύριε, ο Θεός τών Πατέρων ημών.

( Δαν. γ', 2 ).

Στίχ. Ότι δίκαιος εί επί πάσιν, οίς εποίησας ημίν.

( Δαν. γ', 3 )

Πρός Εβραίους επιστολής Παύλου τό Ανάγνωσμα.

( ια' 9-10, 32-40 )

Αδελφοί, πίστει παρώκησεν Αβραάμ εις τήν γήν τής επαγγελίας ως αλλοτρίαν, εν σκηναίς κατοικήσας μετά Ισαάκ καί Ιακώβ τών συγκληρονόμων τής επαγγελίας τής αυτής εξεδέχετο γάρ τήν τούς θεμελίους έχουσαν πόλιν, ής τεχνίτης καί δημιουργός ο Θεός. Καί τί έτι λέγω; Επιλείψει γάρ με διηγούμενον ο χρόνος περί Γεδεών, Βαράκ τε Σαμψών καί Ιεφθάε, Δαυϊδ τε καί Σαμουήλ καί τών προφητών, οί διά πίστεως κατηγωνίσαντο βασιλείας, ειργάσαντο δικαιοσύνην, επέτυχον επαγγελιών, έφραξαν στόματα λεόντων, έσβεσαν δύναμιν πυρός, έφυγον στόματα μαχαίρας, ενεδυναμώθησαν από ασθενείας, εγενήθησαν ισχυροί εν πολέμω, παρεμβολάς έκλιναν αλλοτρίων έλαβον γυναίκες εξ αναστάσεως τούς νεκρούς αυτών άλλοι δέ ετυμπανίσθησαν, ου προσδεξάμενοι τήν απολύτρωσιν, ίνα κρείττονος αναστάσεως τύχωσιν έτεροι δέ εμπαιγμών καί μαστίγων πείραν έλαβον, έτι δέ δεσμών καί φυλακής ελιθάσθησαν, επρίσθησαν, επειράσθησαν, εν φόνω μαχαίρας απέθανον, περιήλθον εν μηλωταίς, εν αιγείοις δέρμασιν, υστερούμενοι, θλιβόμενοι, κακουχούμενοι, ών ουκ ήν άξιος ο κόσμος, εν ερημίαις πλανώμενοι καί όρεσι καί σπηλαίοις καί ταίς οπαίς τής γής. Καί ούτοι πάντες μαρτυρηθέντες διά τής πίστεως ουκ εκομίσαντο τήν επαγγελίαν, τού Θεού περί ημών κρείττόν τι προβλεψαμένου, ίνα μή χωρίς ημών τελειωθώσι.

Εκ τού κατά Ματθαίον αγίου Ευαγγελίου.

( α' 1-25 )

Βίβλος γενέσεως Ιησού Χριστού, υιού Δαυϊδ υιού Αβραάμ. Αβραάμ εγέννησε τον Ισαάκ, Ισαάκ δέ εγέννησε τον Ιακώβ, Ιακώβ δέ εγέννησε τον Ιούδανκαι τους αδελφούς αυτού, Ιούδας δέ εγέννησε τον Φαρές και τον Ζαρά εκ της Θάμαρ, Φαρές δέ εγέννησε τον Εσρώμ,Εσρώμ δέ εγέννησε τον Αράμ, Αράμ δέ εγέννησε τον Αμιναδάβ, Αμιναδάβ δέ εγέννησε τον Ναασσών, Ναασσών δέεγέννησε τον Σαλμών, Σαλμών δέ εγέννησε τον Βοόζ εκ της Ραχάβ, Βοόζ δέ εγέννησε τον Ωβήδ εκ της Ρούθ,Ωβήδ δέ εγέννησε τον Ιεσσαί, Ιεσσαί δέ εγέννησε τον Δαυϊδ τον βασιλέα. Δαυϊδ δέ ο βασιλεύς εγέννησε τονΣολομώντα εκ της του Ουρίου, Σολομών δέ εγέννησε τον Ροβοάμ, Ροβοάμ δέ εγέννησε τον Αβιά, Αβιά δέ εγέννησε τον Ασά, Ασά δέ εγέννησε τον Ιωσαφάτ, Ιωσαφάτ δέ εγέννησε τον Ιωράμ, Ιωράμ δέ εγέννησετον Οζίαν, Οζίας δέ εγέννησε τον Ιωάθαμ, Ιωάθαμ δέ εγέννησε τον Άχαζ, Άχαζ δέ εγέννησε τονΕζεκίαν, Εζεκίαςδέ εγέννησε τον Μανασσή, Μανασσής δέ εγέννησε τον Αμών, Αμών δέεγέννησε τον Ιωσίαν, Ιωσίας δέ εγέννησε τον Ιεχονίαν και τους αδελφούς αυτού επί της μετοικεσίαςΒαβυλώνος. Μετά δέ την μετοικεσίαν Βαβυλώνος Ιεχονίας εγέννησε τον Σαλαθιήλ, Σαλαθιήλ δέεγέννησε τον Ζοροβάβελ, Ζοροβάβελ δέ εγέννησε τον Αβιούδ, Αβιούδ δέ εγέννησε τον Ελιακείμ, Ελιακείμ δέεγέννησε τον Αζώρ, Αζώρ δέ εγέννησε τον Σαδώκ, Σαδώκ δέ εγέννησε τον Αχείμ, Αχείμ δέ εγέννησε τονΕλιούδ, Ελιούδ δέ εγέννησε τον Ελεάζαρ, Ελεάζαρ δέ εγέννησε τον Ματθάν, Ματθάν δέεγέννησε τον Ιακώβ, Ιακώβ δέ εγέννησε τον Ιωσήφ τον άνδρα Μαρίας, εξ ής εγεννήθη Ιησούςο λεγόμενος Χριστός. Πάσαι ούν αι γενεαί απο Αβραάμ έως Δαυϊδ γενεαί δεκατέσσαρες, και απο Δαυϊδ έως τηςμετοικεσίας Βαβυλώνος γενεαί δεκατέσσαρες, και απο της μετοικεσίας Βαβυλώνος έωςτου Χριστού γενεαί δεκατέσσαρες. Του δέ Ιησού Χριστού η γέννησις ούτως ήν. μνηστευθείσης γάρ της μητρός αυτού Μαρίας τω Ιωσήφ, πρίν η συνελθείν αυτούς ευρέθη εν γαστρί έχουσα εκ Πνεύματος Αγίου. Ιωσήφ δέ ο ανήρ αυτής, δίκαιος ών και μη θέλων αυτήν παραδειγματίσαι, εβουλήθη λάθρα απολύσαι αυτήν. ταύτα δέ αυτού ενθυμηθέντος ιδού άγγελος Κυρίου κατ' όναρ εφάνη αυτώ λέγων Ιωσήφ υιός Δαυϊδ, μή φοβηθής παραλαβείν Μαριάμ την γυναίκα σου τό γάρ εν αυτή γεννηθέν εκ Πνεύματός εστιν Αγίου τέξεται δέ υιόν και καλέσεις το όνομα αυτού Ιησούν αυτός γάρ σώσει τον λαόν αυτού απο των αμαρτιών αυτών. Τούτο δέ όλον γέγονεν ίνα πληρωθή τό ρηθέν υπό του Κυρίου διά του προφήτου λέγοντος ιδού η παρθένος εν γαστρί έξει καί τέξεται υιόν, και καλέσουσι το όνομα αυτού Εμμανουήλ, ό εστι μεθερμηνευόμενον μεθ' ημών ο Θεός. Διεγερθείς δέ ο Ιωσήφ απο τού ύπνου εποίησεν ως προσέταξεν αυτώ ο άγγελος Κυρίου και παρέλαβε τήν γυναίκα αυτού, καί ουκ εγίνωσκεν αυτήν έως ού έτεκε τόν υιόν αυτής τόν πρωτότοκον, καί εκάλεσε το όνομα αυτού Ιησούν.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΛΑ'.

Ήχος πλ. β'.

Ως εμεγαλύνθη τά έργα σου,

Κύριε πάντα εν σοφία εποίησας.

( Ψ. 103, 24 )

Στίχ. Ευλόγει, η ψυχή μου, τόν Κύριον.

( Ψ. 103, 1 ).

Πρός Κολασσαείς επιστολής Παύλου τό Ανάγνωσμα.

( γ' 4-11 )

Αδελφοί, όταν ο Χριστός φανερωθή, η ζωή ημών, τότε καί υμείς σύν αυτώ φανερωθήσεσθε εν δόξη. Νεκρώσατε ούν τά μέλη υμών τά επί τής γής, πορνείαν, ακαθαρσίαν, πάθος, επιθυμίαν κακήν, καί τήν πλεονεξίαν, ήτις εστίν ειδωλολατρία, δι' ά έρχεται η οργή τού Θεού επί τούς υιούς τής απειθείας, εν οίς καί υμείς περιεπατήσατέ ποτε, ότε εζήτε εν αυτοίς νυνί δέ απόθεσθε καί υμείς τά πάντα , οργήν, θυμόν, κακίαν, βλασφημίαν, αισχρολογίαν εκ τού στόματος υμών μή ψεύδεσθε εις αλλήλους, απεκδυσάμενοι τόν παλαιόν άνθρωπον σύν ταίς πράξεσιν αυτού καί ενδυσάμενοι τόν νέον τόν ανακαινούμενον εις επίγνωσιν κατ' εικόνα τού κτίσαντος αυτόν, όπου ουκ ένι Έλλην καί Ιουδαίος, περιτομή καί ακροβυστία, βάρβαρο, Σκύθης, δούλος, ελεύθερος, αλλά τά πάντα καί εν πάσι Χριστός.

Εκ τού κατά Λουκάν αγίου Ευαγγελίου.

( ιδ' 16-4 )

Είπεν ο Κύριος τήν παραβολήν ταύτην Άνθρωπός τις εποίησε δείπνον μέγα καί εκάλεσε πολλούς καί απέστειλε τόν δούλον αυτού τή ώρα τού δείπνου ειπείν τοίς κεκλημένοις Έρχεσθε, ότι ήδη έτοιμά εστι πάντα. Καί ήρξαντο από μιάς παραιτείσθαι πάντες. Ο πρώτος είπεν αυτώ Αγρόν ηγόρασα, καί έχω ανάγκην εξελθείν καί ιδείν αυτόν ερωτώ σε, έχε με παρητημένον. Καί έτερος είπε Ζεύγη βοών ηγόρασα πέντε, καί πορεύομαι δοκιμάσαι αυτά ερωτώ σε, έχε με παρητημένον. Καί έτερος είπε Γυναίκα έγημα, καί διά τούτο ου δύναμαι ελθείν. Καί παραγενόμενος ο δούλος εκείνος απήγγειλε τώ κυρίω αυτού ταύτα. Τότε οργισθείς ο οικοδεσπότης είπε τώ δούλω αυτού Έξελθε ταχέως εις τάς πλατείας καί ρύμας τής πόλεως, καί τούς πτωχούς καί αναπήρους καί χωλούς καί τυφλούς εισάγαγε ώδε. Καί είπεν ο δούλος Κύριε, γέγονεν ως επέταξας, καί έτι τόπος εστί. Καί είπεν ο Κύριος πρός τόν δούλον Έξελθε εις τάς οδούς καί φραγμούς καί ανάγκασον εισελθείν, ίνα γεμισθή ο οίκός μου. Λέγω γάρ υμίν ότι ουδείς τών ανδρών εκείνων τών κεκλημένων γεύσεταί μου τού δείπνου. Πολλοί γάρ εισι κλητοί, ολίγοι δέ εκλεκτοί.