Παρασκευή 3 Οκτωβρίου 2014

ΠΡΟΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ Ι΄ 

Στίχ. 1-10. Αι θυσίαι του Μωσαϊκού νόμου ανεπαρκείς.

Σκιάν γαρ έχων ο νόμος των μελλόντων αγαθών, ουκ αυτήν την εικόνα των πραγμάτων, κατ' ενιαυτόν ταις αυταίς θυσίαις ας προσφέρουσιν εις το διηνεκές, ουδέποτε δύναται τους προσερχομένους τελειώσαι 
2 επεί ουκ αν επαύσαντο προσφερόμεναι, διά το μηδεμίαν έχειν έτι συνείδησιν αμαρτιών τους λατρεύοντας, άπαξ κεκαθαρμένους; 
3 αλλ' εν αυταίς ανάμνησις αμαρτιών κατ' ενιαυτόν 
4 αδύνατον γαρ αίμα ταύρων και τράγων αφαιρείν αμαρτίας. 
5 Διό εισερχόμενος εις τον κόσμον λέγει θυσίαν και προσφοράν ουκ ηθέλησας, σώμα δε κατηρτίσω μοι 
6 ολοκαυτώματα και περί αμαρτίας ουκ ευδόκησας 
7 τότε είπον ιδού ήκω, εν κεφαλίδι βιβλίου γέγραπται περί εμού, του ποιήσαι, ο Θεός, το θέλημά σου. 
8 ανώτερον λέγων ότι θυσίαν και προσφοράν και ολοκαυτώματα και περί αμαρτίας ουκ ηθέλησας ουδέ ευδόκησας, αίτινες κατά τον νόμον προσφέρονται, 
9 τότε είρηκεν ιδού ήκω του ποιήσαι, ο Θεός, το θέλημά σου. αναιρεί το πρώτον ίνα το δεύτερον στήση. 
10 εν ω θελήματι ηγιασμένοι εσμέν διά της προσφοράς του σώματος του Ιησού Χριστού εφάπαξ. 

Στίχ. 11-18. Μόνη αποτελεσματική η θυσία του Χρίστου.

11 Και πας μεν ιερεύς έστηκε καθ' ημέραν λειτουργών και τας αυτάς πολλάκις προσφέρων θυσίας, αίτινες ουδέποτε δύνανται περιελείν αμαρτίας 
12 αυτός δε μίαν υπέρ αμαρτιών προσενέγκας θυσίαν εις το διηνεκές εκάθισεν εν δεξιά του Θεού, 
13 το λοιπόν εκδεχόμενος έως τεθώσιν οι εχθροί αυτού υποπόδιον των ποδών αυτού. 
14 μιά γαρ προσφορά τετελείωκεν εις το διηνεκές τους αγιαζομένους. 
15 Μαρτυρεί δε ημίν και το Πνεύμα το Άγιον μετά γαρ το προειρηκέναι, 
16 αύτη η διαθήκη ην διαθήσομαι προς αυτούς μετά τας ημέρας εκείνας, λέγει Κύριος διδούς νόμους μου επί καρδίας αυτών, και επί των διανοιών αυτών επιγράψω αυτούς, 
17 και των αμαρτιών αυτών και των ανομιών αυτών ου μη μνησθώ έτι. 
18 όπου δε άφεσις τούτων, ουκέτι προσφορά περί αμαρτίας.

Στίχ. 19-25. Ανάγκη στηριγμού εις την πίστιν. 

19 Έχοντε ουν, αδελφοί, παρρησίαν εις την είσοδον των Αγίων εν τω αίματι του Ιησού, 
20 ην ενεκαίνισεν ημίν οδόν πρόσφατον και ζώσαν διά του καταπετάσματος, τουτ' έστι της σαρκός αυτού, 
21 αι ιερέα μέγαν επί τον οίκον του Θεού, 
22 προσερχώμεθα μετά αληθινής καρδίας εν πληροφορία πίστεως ερραντισμένοι τας καρδίας από συνειδήσεως πονηράς, 
23 και λελουμένοι το σώμα ύδατι καθαρώ κατέχωμεν την ομολογίαν της ελπίδος ακλινή πιστός γαρ ο επαγγειλάμενος 
24 και κατανοώμεν αλλήλους εις παροξυσμόν αγάπης και καλών έργων, 
25 μη εγκαταλείποντες την απισυναγωγήν εαυτών, καθώς έθος τισίν, αλλά παρακαλούντες, και τοσούτω μάλλον, όσω βλέπετε εγγίζουσαν την ημέραν. 

Στίχ. 26-31. Τιμωρίαι εκείνων οι οποίοι θεληματικώς αμαρτάνουν. 

26 Εκουσίως γαρ αμαρτανόντων ημών μετά το λαβείν την επίγνωσιν της αληθείας, ουκέτι περί αμαρτιών απολείπεται θυσία, 
27 φοβερά δε τις εκδοχή κρίσεως και πυρός ζήλος εσθίειν μέλλοντος τους υπεναντίους. 
28 αθετήσας τις νόμον Μωϋσέως χωρίς οικτιρμών επί δυσίν ή τρισί μάρτυσιν αποθνήσκει 
29 πόσω δοκείτε χείρονος αξιωθήσεται τιμωρίας ο τον υιόν του Θεού καταπατήσας και το αίμα της διαθήκης κοινόν ηγησάμενος, εν ω ηγιάσθη, και το Πνεύμα της χάριτος ενυβρίσας; 
30 οίδαμεν γαρ τον ειπόντα εμοί εκδίκησις, εγώ ανταποδώσω, λέγει Κύριος και πάλιν Κύριος κρινεί τον λαόν αυτού. 
31 φοβερόν το εμπεσείν εις χείρας Θεού ζώντος.

Στίχ. 32-39. Έχομεν ανάγκην υπομονής. 

32 Αναμιμνήσκεσθε δε τας πρότερον ημέρας, εν αις φωτισθέντες πολλήν άθλησιν υπεμείνατε παθημάτων, 
33 τούτο μεν ονειδισμοίς τε και θλίψεσι θεατριζόμενοι, τούτο δε κοινωνοί των ούτως αναστρεφομένων γενηθέντες. 
34 και γαρ τοις δεσμοίς μου συνεπαθήσατε και την αρπαγήν των υπαρχόντων υμών μετά χαράς προσεδέξασθε, γινώσκοντες έχειν εν εαυτοίς κρείττονα ύπαρξιν εν ουρανοίς και μένουσαν. 
35 Μη αποβάλητε ουν την παρρησίαν υμών, ήτις έχει μισθαποδοσίαν μεγάλην. 
36 υπομονής γαρ έχετε χρείαν, ίνα το θέλημα του Θεού ποιήσαντες κομίσησθε την επαγγελίαν. 
37 έτι γαρ μικρόν όσον όσον, ο ερχόμενος ήξει και ου χρονιεί. 
38 ο δε δίκαιος εκ πίστεως ζήσεται και  εάν υποστείληται, ουκ ευδοκεί η ψυχή μου εν αυτώ. 
39 ημείς δε ουκ εσμέν υποστολής εις απώλειαν, αλλά πίστεως εις περιποίησιν ψυχής. 

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

ΓΕΝΕΣΙΣ

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ 12 


ΚΑΙ εἶπε Κύριος τῷ ῞Αβραμ· ἔξελθε ἐκ τῆς γῆς σου καὶ ἐκ τῆς συγγενείας σου καὶ ἐκ τοῦ οἴκου τοῦ πατρός σου καὶ δεῦρο εἰς τὴν γῆν, ἣν ἄν σοι δείξω· 2 καὶ ποιήσω σε εἰς ἔθνος μέγα καὶ εὐλογήσω σε καὶ μεγαλυνῶ τὸ ὄνομά σου, καὶ ἔσῃ εὐλογημένος· 3 καὶ εὐλογήσω τοὺς εὐλογοῦντάς σε καὶ τοὺς καταρωμένους σε καταράσομαι· καὶ ἐνευλογηθήσονται ἐν σοὶ πᾶσαι αἱ φυλαὶ τῆς γῆς. 4 καὶ ἐπορεύθη ῞Αβραμ, καθάπερ ἐλάλησεν αὐτῷ Κύριος, καὶ ᾤχετο μετ᾿ αὐτοῦ Λώτ. ῞Αβραμ δὲ ἦν ἐτῶν ἑβδομηκονταπέντε, ὅτε ἐξῆλθε ἐκ Χαρράν. 5 καὶ ἔλαβεν ῞Αβραμ Σάραν τὴν γυναῖκα αὐτοῦ καὶ τὸν Λὼτ υἱὸν τοῦ ἀδελφοῦ αὐτοῦ καὶ πάντα τὰ ὑπάρχοντα αὐτῶν, ὅσα ἐκτήσαντο, καὶ πᾶσαν ψυχήν, ἣν ἐκτήσαντο ἐκ Χαρράν, καὶ ἐξήλθοσαν πορευθῆναι εἰς γῆν Χαναάν. 6 καὶ διώδευσεν ῞Αβραμ τὴν γῆν εἰς τὸ μῆκος αὐτῆς ἕως τοῦ τόπου Συχέμ, ἐπὶ τὴν δρῦν τὴν ὑψηλήν· οἱ δὲ Χαναναῖοι τότε κατῴκουν τὴν γῆν. 7 καὶ ὤφθη Κύριος τῷ ῞Αβραμ καὶ εἶπεν αὐτῷ· τῷ σπέρματί σου δώσω τὴν γῆν ταύτην. καὶ ᾠκοδόμησεν ἐκεῖ ῞Αβραμ θυσιαστήριον Κυρίῳ τῷ ὀφθέντι αὐτῷ. 8 καὶ ἀπέστη ἐκεῖθεν εἰς τὸ ὄρος κατὰ ἀνατολὰς Βαιθὴλ καὶ ἔστησεν ἐκεῖ τὴν σκηνὴν αὐτοῦ, Βαιθὴλ κατὰ θάλασσαν καὶ ᾿Αγγαὶ κατὰ ἀνατολάς· καὶ ᾠκοδόμησεν ἐκεῖ θυσιαστήριον τῷ Κυρίῳ καὶ ἐπεκαλέσατο ἐπὶ τῷ ὀνόματι Κυρίου. 9 καὶ ἀπῇρεν ῞Αβραμ καὶ πορευθεὶς ἐστρατοπέδευσεν ἐν τῇ ἐρήμῳ. 10 Καὶ ἐγένετο λιμὸς ἐπὶ τῆς γῆς, καὶ κατέβη ῞Αβραμ εἰς Αἴγυπτον παροικῆσαι ἐκεῖ, ὅτι ἐνίσχυσεν ὁ λιμὸς ἐπὶ τῆς γῆς. 11 ἐγένετο δέ, ἡνίκα ἤγγισεν ῞Αβραμ εἰσελθεῖν εἰς Αἴγυπτον, εἶπεν ῞Αβραμ Σάρᾳ τῇ γυναικί· γινώσκω ἐγώ, ὅτι γυνὴ εὐπρόσωπος εἶ· 12 ἔσται οὖν, ὡς ἂν ἴδωσί σε οἱ Αἰγύπτιοι, ἐροῦσιν ὅτι γυνὴ αὐτοῦ ἐστιν αὐτή, καὶ ἀποκτενοῦσί με, σὲ δὲ περιποιήσονται. 13 εἰπὸν οὖν, ὅτι ἀδελφὴ αὐτοῦ εἰμι, ὅπως ἂν εὖ μοι γένηται διὰ σέ, καὶ ζήσεται ἡ ψυχή μου ἕνεκέν σου. 14 ἐγένετο δέ, ἡνίκα εἰσῆλθεν ῞Αβραμ εἰς Αἴγυπτον, ἰδόντες οἱ Αἰγύπτιοι τὴν γυναῖκα αὐτοῦ, ὅτι καλὴ ἦν σφόδρα, 15 καὶ εἶδον αὐτὴν οἱ ἄρχοντες Φαραὼ καὶ ἐπῄνεσαν αὐτὴν πρὸς Φαραὼ καὶ εἰσήγαγον αὐτὴν εἰς τὸν οἶκον Φαραώ· 16 καὶ τῷ ῞Αβραμ εὖ ἐχρήσαντο δι᾿ αὐτήν, καὶ ἐγένοντο αὐτῷ πρόβατα καὶ μόσχοι καὶ ὄνοι καὶ παῖδες καὶ παιδίσκαι καὶ ἡμίονοι καὶ κάμηλοι. 17 καὶ ἤτασεν ὁ Θεὸς τὸν Φαραὼ ἐτασμοῖς μεγάλοις καὶ πονηροῖς καὶ τὸν οἶκον αὐτοῦ περὶ Σάρας τῆς γυναικὸς ῞Αβραμ. 18 καλέσας δὲ Φαραὼ τὸν ῞Αβραμ εἶπε· τί τοῦτο ἐποίησάς μοι, ὅτι οὐκ ἀπήγγειλάς μοι, ὅτι γυνή σου ἐστίν; 19 ἱνατί εἶπας ὅτι ἀδελφή μου ἐστί; καὶ ἔλαβον αὐτὴν ἐμαυτῷ γυναῖκα, καὶ νῦν ἰδοὺ ἡ γυνή σου ἔναντί σου· λαβὼν ἀπότρεχε. 20 καὶ ἐνετείλατο Φαραὼ ἀνδράσι περὶ ῞Αβραμ συμπροπέμψαι αὐτὸν καὶ τὴν γυναῖκα αὐτοῦ καὶ πάντα, ὅσα ἦν αὐτῷ.

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2014

Προσευχή εμπιστοσύνης προς τον Κύριον

Κύριε, δεν ξέρω τι να ζητιανέψω από Εσένα. Μόνον Εσύ γνωρίζεις τι. Συ με αγαπάς περισσότερο από όσο εγώ ξέρω να αγαπώ τον εαυτό μου. Πατέρα, δώσε στον δούλο σου εκείνο που ούτε να ζητήσω δεν μπορώ. Δεν τολμώ να Σου ζητιανέψω ούτε πάθη ούτε απόλαυση, παρά μόνο στέκομαι μπροστά Σου με την καρδιά μου ανοικτή απέναντί Σου. Συ βλέπεις τις ανάγκες που εγώ δεν βλέπω, κοίταξέ με και πράξε κατά το έλεός Σου. Χτύπησε και θεράπευσε, ρίξε με και ανύψωσέ με. Πάλλομαι και σιωπώ μπροστά στην άγια θέλησή Σου και μπροστά στις κρίσεις Σου για μένα. Προσφέρω τον εαυτό μου ως θυσία προς Εσένα. Δεν υπάρχει μέσα μου άλλη επιθυμία παρά μόνο να εκπληρώσω το θέλημά Σου. Μάθε με να προσεύχομαι. Έλα Εσύ ο Ίδιος μέσα μου να προσεύχεσαι 
Αμήν! 

Αγίου Φιλαρέτου,
Μητροπολίτου Μόσχας

Свято-Данилов монастырь - Μοναστήρι Danilov

Данилов монастырь – первый в Москве основан в 1282 году младшим сыном святого благоверного князя Александра Невского Даниилом. Тогда же было построено первое здание Даниловского монастыря, деревянная церковь во имя преподобного Даниила Столпника, небесного покровителя князя. В 1303 году князь Даниил Александрович, приняв великую схиму, скончался и похоронен по его завещанию на монастырском кладбище, среди могил простых иноков.

После смерти основателя Данилов монастырь просуществовал на своем месте недолго. В 1330 году сын Даниила великий князь Иоанн Калита перевел обитель в Кремль, в храм Спаса-на-Бору, а в конце XV века в правление Иоанна Васильевича III произошло второе переселение обители на Крутицкий холм, с именем Спаса Нового (Новоспасский). На месте основания монастыря оставался приходской храм Даниила Столпника и небольшое сельцо Даниловское.

Возобновление Даниловской обители произошло в 1547-1560 годах, спустя два века в правление Иоанна Грозного. Он приказал восстановить обитель на ее прежнем месте и поставить каменную церковь и обнести территорию обители большими каменными стенами. В 1561 году по велению царя и благословению митрополита Московского и всея Руси Макария был возведен храм, освященный во имя Святых Отцов Семи Вселенских Соборов (в XVIII веке его перестроили в двухэтажный: нижний этаж Покровский храм в честь Покрова Божией Матери, верхний этаж храм Святых Отцов Семи Вселенских Соборов). В 1731-1732 годах ансамбль Данилова монастыря дополнила колокольня с церковью преподобного Симеона Столпника, возведенная над главными воротами монастыря. В 1833-1838 годах по проекту архитектора Осипа Бове возводится Троицкий собор, освещал его выдающийся церковный иерарх, причисленный в наше время к лику святых, митрополит Московский Филарет (Дроздов).

Многие беды и опасности пережил Данилов монастырь. В 1591 году его мощные стены помогли отразить набег войска крымского хана Казы-Гирея. В 1606 году у стен монастыря произошло сражение с армии князя М.В. Шуйского и крестьянскими отрядами Ивана Болотникова. В 1812 году французами была похищена почти вся драгоценная утварь из храмов монастыря. После революции 1917 года стены монастыря укрывали священнослужителей московских храмов от большевиков, а в 1930 году монастырь был закрыт, самым последним во всей России. После закрытия монастыря на его территории был устроен приемник-распределитель для малолетних преступников и был установлен памятник В.И. Ленину.

В 1983 году монастырь был возвращен верующим. Тогда же в монастыре начались восстановительные и реставрационные работы. Возрождение старейшей обители стало началом новой эпохи в истории Русской Православной Церкви. Через пять лет реставрационных работ ансамбль монастыря был восстановлен. Здесь был установлен памятник основателю монастыря князю Даниилу Московскому и освящен храм преподобного Серафима Саровского. В 1988 году, в дни празднования 1000-летия Крещения Руси по проекту Ю.Г. Алонова в монастыре были сооружены Надкладезная и Поминальная часовня. В 2008 году вернулись исторические колокола, проданные в 1930 году в Америку.

В наши дни на территории Свято-Данилова монастыря находится Духовно-административный центр Русской Православной Церкви: Резиденция Патриарха Московского и всея Руси (с изображением Спаса Нерукотворного на фасаде здания), также в монастыре находится Отдел внешних церковных связей Московского Патриархата.

В некрополе Свято-Данилова монастыря покоятся прославленные люди. Здесь были похоронены религиозные философы и публицисты А.С. Хомяков и Ю.Ф. Самарин, художник В.Г. Перов, пианист и дирижер Н.Г. Рубинштейн и классик русской литературы Н.В. Гоголь, могила которого ныне находится на кладбище в Новодевичьем монастыре.

 
                                                                     Μετάφραση

Στο Μοναστήρι Danilov, το πρώτο στη Μόσχα ιδρύθηκε το 1282, ο νεότερος γιος του το ιερό πρίγκιπας Αλέξανδρος Nevsky Daniel. Την ίδια στιγμή χτίστηκαν το πρώτο κτίριο της Μονής Danilovskogo, το ξύλινη εκκλησία του St. Daniel ο στυλίτης, πολιούχου του πρίγκιπα. Το 1303 πρίγκιπας ΔΑΝΙΗΛ Αλεξάντροβιτς, λαμβάνοντας το μεγάλο σχήμα, πέθανε και τάφηκε στο το κληροδότημά του το μοναστική νεκροταφείο στους τάφους των απλών μοναχών.

Μετά το θάνατο του ιδρυτή της το Danilov Μονή διήρκεσε ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Το 1330, ο γιος του Daniel του Μέγα πρίγκηπα Ivan Καλιτά μετακόμισε το μοναστήρι στο Κρεμλίνο, στην εκκλησία του Σωτήρα-για-το-δάσους, και στο τέλος του 15ου αιώνα κατά τη διάρκεια της Βασιλείας του John V. ΙΙΙ επανεγκατάστασης δεύτερη κατοικία στο λόφο Kuznetskiy, με το όνομα το νέο (Νοβοσπάσκιι). Η ίδρυση της Μονής ήταν η ενοριακή εκκλησία του Daniel ο στυλίτης και το μικρό χωριό του Danilovskoe.

Την επανάληψη της κατοικίας Danilovskaya ήταν το 1547-1560, αντίστοιχα, δύο αιώνες αργότερα κατά τη διάρκεια της Βασιλείας του Ivan ο τρομερός. Διέταξε την ανοικοδόμηση της Μονής στην αρχική του τοποθεσία και έβαλε μια πέτρινη εκκλησία και μπει η κατοικία του το μεγάλο πέτρινους τοίχους. Το 1561, κατά διαταγή του βασιλιά, και με την ευλογία του Μητροπολίτης της Μόσχας και πασών των Ρωσιών, Μακάριος χτίστηκε ο ναός, αφιερωμένο στο όνομα των Αγίων Πατέρων των επτά οικουμενικών συνόδων (τον 18ο αιώνα ήταν ανακατασκευάστηκε σε ένα διώροφο: ισόγειο Ποκρόβσκι ναός προς τιμήν του την προστασία της μητέρας του Θεού, το τελευταίο όροφο του ναού των Αγίων Πατέρων των επτά οικουμενικών συνόδων). Το 1731-1732, σύνολο Μοναστήρι Danilov προστέθηκε ένα καμπαναριό να την εκκλησία του Αγίου Συμεών ο στυλίτης, ανεγερθεί πάνω από την κεντρική πύλη της Μονής. Το 1833-1838, από τον αρχιτέκτονα Όσιπ Beauvais είναι ο καθεδρικός ναός της Αγίας Τριάδας, που καλύπτει την εξαιρετική εκκλησία Ιεράρχης, που αναφέρονται στην εποχή μας ως Άγιος, Μητροπολίτης Filaret (Drozdov). 

Πολλά από τα δεινά και τους κινδύνους υπέμεινε στο Μοναστήρι Danilov. Το 1591, τους τοίχους του έχουν βοηθήσει αποκρούει RAID, στρατεύματα της Κριμαίας Khan Kazy-Γκεράι. Κατά το έτος 1606 στους τοίχους του μια μάχη με το στρατό του Πρίγκιπα M.v. Shuisky και Ivan rondas Bolotnikova. Το 1812, οι Γάλλοι είχαν απαχθεί σχεδόν όλα τα πολύτιμα εφόδια των ναών της Μονής. Μετά την επανάσταση του 1917, τα τείχη της μονής που προστατευμένη τον κλήρο από τους ναούς της Μόσχας από τους Μπολσεβίκους και το 1930, το μοναστήρι παρέμεινε κλειστό κάτω, πιο πρόσφατα στη Ρωσία. Μετά το κλείσιμο της μονής στο έδαφός του ήταν ένα δέκτη-εκχώρησης για ανήλικες εγκληματίες και ήταν ένα μνημείο για τον Βλαντιμίρ Λένιν. 

Το 1983, το μοναστήρι επέστρεψε στους πιστούς. Την ίδια στιγμή την Μονή ανασυγκρότηση και  άρχισαν αποκατάσταση οι εργασίες. Η αναβίωση του το αρχαιότερο μοναστήρι ήταν η αρχή μιας νέας εποχής στην ιστορία της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Μετά από πέντε χρόνια αναστηλωτικές εργασίες αποκαταστάθηκε το συγκρότημα της Μονής. Υπήρχε ένα μνημείο για τον ιδρυτή της Μονής του Πρίγκιπα Δανιήλ του Μόσχας και αφιερωμένη εκκλησία του Αγίου Σεραφείμ του Σάρωφ. Το έτος 1988, κατά τον εορτασμό της επετείου-1000 του βαφτίσματος του ρωσ από J.g. Alonova στο μοναστήρι χτίστηκε το 1930, και μια Memorial Chapel. Το 2008, το ιστορικό καμπάνες επέστρεψε, πωλούνται το 1930 στην Αμερική. 

Στις μέρες μας για το έδαφος του Αγίου Danilov μοναστήρι είναι το πνευματικό και διοικητικό κέντρο της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας: η κατοικία του ο Πατριάρχης Μόσχας και πασών των Ρωσιών (από τις εικόνες στη πρόσοψη της Αγίας Πετρούπολης), επίσης στο μοναστήρι είναι τμήματος για τις εξωτερικές σχέσεις εκκλησίας του Πατριαρχείου Μόσχας. 

Στη νεκρόπολη της Μονής Αγίου Danilov βρίσκονται τις διάσημες προσωπικότητες. Εδώ ήταν θαμμένος η θρησκευτική φιλόσοφοι και πολιτικοί αρθρογράφοι χάμστερ α.σ. και U.f. Samarin, καλλιτέχνης Περόφ β.γ., πιανίστας και μαέστρος του κλασικού της ρωσικής λογοτεχνίας του Rubinstein και Νικολάι Γκόγκολ, του οποίου ο τάφος βρίσκεται μέσα στο νεκροταφείο στην Καμτσάτκα.


Άγιος Μάξιμος ο ομολογητής

Όλες οι καλές και κακές πράξεις μας εξαρτώνται από τη θέλησή μας, αλλά οι τιμωρίες και οι καταστροφές, που μας συμβαίνουν, όπως και τα αντίθετά τους, είναι πέρα από τις δυνάμεις μας. Στην πραγματικότητα, δεν μπορούμε να επηρεάσουμε καθόλου μιά μακροχρόνια ασθένεια, που ίσως μας οδηγήσει ακόμη και στον θάνατο, αλλά μόνο εκείνες τις συνθήκες οι οποίες επιδεινώνουν την ασθένεια ή διασφαλίζουν την υγεία μας. Έτσι, χάρη στην τήρηση των εντολών του Θεού, δυνάμεθα να κερδίσουμε την Ουράνια Βασιλεία, ενώ η αθέτησή τους είναι αιτία για να οδηγηθούμε στη γέεννα του πυρός.