Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ΙΩΑΝΝΟΥ

Βιβλίον προφητικόν, εις τό οποίον ο θεόπνευστος συγγραφεύς εκθέτει τήν '' Αποκάλυψιν '', τήν οποίαν '' έδωκεν αυτώ ο Θεός ", ίνα δείξη εις τούς δούλους αυτού '' ά δεί γενέσθαι εν τάχει ". ( Αποκ. α' 1 ). Συγγραφεύς δ' αυτού είναι ο δούλος τού Χριστού Ιωάννης, ως ο ίδιος κατονομάζει εαυτόν εις αυτόν τόν πρώτον στίχον τού βιβλίου. Καί υπέθεσαν μέν τινες, ότι ο Ιωάννης ούτος είναι άλλος τις παρά τόν απόστολον Ιωάννην. Περί τοιούτου όμως προσώπου, απολαύοντος εν τή Αποστολική Εκκλησία τοσούτου κύρους, ώστε σύγγραμμα αυτού νά περιληφθή ως θεόπνευστον εις τόν κανόνα τής Καινής Διαθήκης, δέν έχομεν σοβαράν τινα καί αδιαμφισβήτητον μαρτυρίαν εκ τής ιστορίας τών αποστολικών χρόνων. Ο Ιωάννης λοιπόν, ο συγγραφεύς τής Αποκαλύψεως, είναι αυτός ούτος ο απόστολος καί ευαγγελιστής Ιωάννης. Σκοπός, διά τόν οποίον ο θείος απόστολος συνέγραψε τό βιβλίον τούτο, είναι νά προτρέψη μέν τούς πιστούς, όπως δι' εγρηγόρσεως καί μετανοίας προπαρασκευάζουν εαυτούς διά τήν δευτέραν τού Κυρίου παρουσίαν, παρηγορήση δ' αυτούς, ίνα μεθ' υπομονής καί ελπίδος αντιμετωπίζωσι τάς θλίψεις, αίτινες θά προηγηθώσι τής παρουσίας ταύτης. Κατ' ακολουθίαν κύριον θέμα τού βιβλίου είναι ο πρό τής δευτέρας παρουσίας τού Κυρίου αγών μεταξύ τής Βασιλείας τού Θεού καί τής δυνάμεως τού σατανά, ήτις εν τέλει κατασυντρίβεται διά τού Ιησού Χριστού καί τού οριστικού θριάμβου τής Εκκλησίας, τής εκπροσωπούσης τήν Βασιλείαν τού Θεού. Η δι' όλου δέ τού βιβλίου διήκουσα έννοια είναι ο αγών ούτος τού εσφαγμένου Αρνίου, ήτοι τού Ιησού Χριστού, τό οποίον εξήλθε νικών καί ίνα νικήση. Νικήσας δηλαδή ο Χριστός τόν σατανάν από τής πτώτης παρουσίας αυτού επί τής γής καί συμβασιλεύων ήδη μετά τού Θεού Πατρός εν τώ ουρανώ, είναι καί τώρα ο πραγματικός κύριος τού κόσμου καί τών εν αυτώ συμβαινόντων. Παρά τήν εν τώ παρόντι αιώνι προσωρινήν καί περιωρισμένην επικράτησιν τού σατανά, τό Αρνίον εξακολουθεί νά είναι ο κύριος τής ιστορίας τών ανθρώπων, θά έλθη δέ ως Κριτής καί Βασιλεύς, ίνα εκμηδενίση τόν σατανάν καί κρίνη ζώντας καί νεκρούς, οπότε αποδίδων εκάστω κατά τά έργα αυτού, θά εγκαθιδρύση νέαν τάξιν πραγμάτων, εν τή οποία η νέα Ιερουσαλήμ, η αποτελεσθησομένη υπό τής εν ουρανοίς εις τό διηνεκές θριαμβευούσης Εκκλησίας τών πιστών, εν " καινώ ουρανώ καί καινή γή " θά απολαύση εν αλήκτω κοινωνία μετά τού Θεού τής μακαριότητος καί δόξης αυτού. Τόπος δέ τής συγγραφής τού βιβλίου πιθανώτατα είναι η νήσος Πάτμος, όπου, ως δηλούται εν αρχή τού βιβλίου (α' 9 ), εγένοντο εις τόν Ιωάννην αι από τού Θεού αποκαλύψεις, αι περιληφθείσαι εις τό βιβλίον. Εις τήν νήσον δέ ταύτην ο θείος Απόστολος εξωρίσθη κατά τό 14ον έτος τής βασιλείας τού Δομετιανού ( τουτέστι περί τό 95 μ. Χ. ), ως αναφέρει ο Ευσέβιος εν τώ Χρονικώ αυτού. Περίπου κατά τόν αυτόν χρόνον συνεγράφη καί η Αποκάλυψις " υπό τήν νωπήν εντύπωσιν " τών οπτασιών, τάς οποίας εν εκστάσει είδεν ο Ιωάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.